Sopimusehdot


Well Catering -verkkokaupan sopimusehdot



1. Yleistä

Näitä ehtoja sovelletaan Ylva Palvelut Oy:n (”Well Catering”) ja verkkokaupan käyttäjän (”Asiakas”) välillä, kun Asiakas ostaa tuotteita osoitteessa www.wellcatering.fi Ostaessaan tuotteita kyseisestä verkkokaupasta Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä. Well Catering pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja ilmoittamalla muutoksesta verkkokaupassa. Asiakas hyväksyy kulloinkin voimassa olevat ehdot asioidessaan verkkokaupassa.

Näiden ehtojen lisäksi verkkokauppaan sovelletaan Ylva Palvelut Oy:n verkkopalvelujen yleisiä käyttöehtoja.


2. Verkkokaupan asiakaspalvelu

Well Catering
Well Kaisa-talo, Vuorikatu 7, 00100 Helsinki. Ma-pe 9–15.
(Noutopisteemme muuttaa 14.5.2022 osoitteeseen Hietaniemenkatu 14, 00100 Helsinki)
Sähköposti: info@wellcatering.fi, p. 050 479 0399


3. Verkkokaupan ylläpitäjä

Ylva Palvelut Oy
Kaivokatu 10 A, 3. krs, PL 1099, 00101 Helsinki.
Y-tunnus 0535669-8


4. Verkkokaupassa asiointi ja henkilötiedot

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen tilatakseen verkkokaupasta. Tilauksia voi tehdä tilaamalla kertaluonteisesti syöttämällä pyydetyt tiedot verkkokaupan sivuilla. Tilatakseen Asiakkaalla on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero, ja Asiakkaan tulee antaa verkkokaupassa pyydetyt tiedot. Asiakas vastaa Well Catering -verkkokaupassa Ylva Palvelut Oy:lle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta.

Ylva Palvelut Oy käsittelee Asiakkaiden henkilötietoja rekisterinpitäjänä kulloinkin voimassa olevan henkilötietojen käsittelyä koskevan lainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla.


5. Tilaaminen

Verkkokaupassa voi tilata tuotteita kertaluonteisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin ja suorittamalla maksu verkkokaupan kassalla Asiakasta kehotetaan tarkistamaan ostoskorin sisältö ennen lopullista tilaamista. Asiakasta sitova maksuvelvollisuuden synnyttävä tilaus syntyy, kun asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa. Tämän jälkeen Asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen lähtee automaattisesti vahvistus tilauksen vastaanottamisesta. Well Cateringilla on oikeus perustellusta syystä olla hyväksymättä tilausta tai osaa siitä tilauksen vastaanottovahvistuksen lähettämisestä huolimatta.


6. Saatavuus

Well Catering pyrkii siihen, että tuotteista on verkkokaupassa oikeat ja ajantasaiset tiedot, muttei voi taata tietojen virheettömyyttä eikä tuotteiden saatavuutta. Osa verkkokaupassa myytävistä tuotteista on ns. sesonkituotteita, joita on myynnissä vain rajoitettu erä. Verkkokaupassa esitetty tuote saattaa myös olla tilapäisesti loppu tai loppuunmyyty.

On mahdollista, että verkkokaupassa ja ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu ennen maksutapahtumaa tai sen jälkeen. Well Catering on yhteydessä Asiakkaaseen, mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, ettei Well Catering pysty väliaikaisesti tai lainkaan toimittamaan tilattua tuotetta. Mikäli tilausta ei voida toimittaa lainkaan, eikä Asiakas halua korvaavaa tuotetta, Well Catering hyvittää tilauksen kokonaissumman Asiakkaalle.


7. Hinnat

Verkkokaupassa esitetyt tuotteiden hinnat ovat vähittäishintoja, jotka ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan (esimerkiksi kampanjahinnat ja alennukset). Hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä muita mahdollisia käsittely- tai lisäkuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen verkkokaupan kassalla ennen tilauksen hyväksymistä. Sama erittely näkyy myös Asiakkaalle lähetetyssä tilauksen vastaanottovahvistuksessa. Verkkokaupassa esitetyt hinnat ovat voimassa vain osoitteessa www.wellcatering.fi


Well Catering pidättää oikeuden hintojen ja kulujen muutoksiin kuitenkin siten, että muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin tilauksiin. Mikäli verkkokaupassa on esitetty virheellinen hintatieto ja se poikkeaa merkittävästi todellisesta hinnasta tai on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon, virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido Well Cateringia.

8. Maksaminen

Asiakas voi maksaa tilauksensa verkkokaupassa Asiakkaalle tarjolla olevilla maksuvaihtoehdoilla.

Veloitus Asiakkaalta tehdään tilaushetkellä Verkkokaupassa, maksetut tilaukset vahvistetaan valmistettaviksi ja noudettaviksi/toimitettaviksi, kun maksukortin myöntäjä on vahvistanut ostotapahtuman.

Maksamisen yhteydessä on mahdollista käyttää myös Well Cateringin Asiakkaalle mahdollisesti tarjoamia etukoodeja, jotka voivat oikeuttaa tuote- tai tilauskohtaiseen alennukseen.


9. Tilauksen nouto ja kuljetus

Asiakas noutaa tilauksen ilmoittamanaan päivänä Well Cateringin noutopisteestä. Asiakkaalle lähetetään tekstiviestinä ilmoitus kun tuote/tuotteet ovat noudettavissa.

Mikäli asiakas on valinnut toimitustavaksi kuljetuksen, Well Cateringin kuljetusyhteistyökumppani A2B-kuljetusliike on yhteydessä asiakkaaseen toimituksen sopimiseksi.

Asiakkaan tulee tehdä tilaus viimeistään kolme arkipäivää ennen toivottua nouto-/kuljetusajankohtaa.

Well Cateringilla on oikeus pidentää toimitusaikaa esimerkiksi sesonkijuhlapäivinä.

 

10. Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa elintarvikkeiden kertatoimituksia.


11. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatiot

Well Catering vastaa tuotteiden virheistä kulloinkin voimassa olevan soveltuvan lainsäädännön mukaisesti. Asiakkaan tulee tilauksen noudettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas huomaa tuotteen olevan virheellinen, Asiakkaan tulee viipymättä virheen havaittuaan ilmoittaa virheestä Well Cateringin asiakaspalveluun. Tuotteet, joista reklamoidaan, tulee säilyttää, kunnes reklamaatio on käsitelty, tai pyynnöstä palauttaa Well Cateringille.


12. Ylivoimainen este

Well Catering ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamasta tilauksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta.

13. Sovellettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka

Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun, erimielisyydet ratkaistaan Suomessa Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai muun kuluttajariitoja käsittelevän elimen ratkaistavaksi. Suomessa tällainen taho on kuluttajariitalautakunta. Asiakasta kehotetaan ennen asian viemistä tuomioistuimen tai muun kuluttajariitoja ratkaisevan elimen käsittelyyn olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Lisäksi Asiakkaalla on mahdollisuus hakea verkossa tekemäänsä ostosta koskevalle erimielisyydelle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Euroopan komission ylläpitämän verkkovälitteisen ODR-riidanratkaisufoorumin (ODR = Online Dispute Resolution) kautta.

Lisätietoja ODR-foorumista löydät tästä osoitteesta: www.ec.europa.eu/consumers/odr